יום רביעי, ינואר 11, 2006

מי יהודי?

לדעתי מי שמזדהה כיהודי, הוא יהודי. אני יהודיה לפי ההלכה -אימאי יהודיה - ובכל זאות אני חושבת שאני פחות יהודיה מאשר הרבה אנשים שלא נראים על ידי המערכת הדתים כיהודים כי יש להם רק אבא יהודי. אני כל כך חילונית: יש לי ידידים שהולכים לבית-כנסת כל שבוע, שאוכלים כשר, שמתנהגים מכל הבחינים כיהודים אבל יש להם הורה יהודי לא נכון. אני יהודיה והם לא? זה אבסורד דמור!

ואין בעולם הרבה יהודים "אמיתים." בארץ שלנו יש יותר פחות יהודים מאשר בגלות. אנחנו עורכים מלחמה נגד הדמוגרפיה בישראל -- המספר של היהודים שב וגדל מדי לאט לעומת מספר להערבים (שהם נוצרים ומוסלמים). לכן למה אנחנו מסתמכים על ההגדרה הכי שמרנית? למה לא מחבקים אבות יהודיים והילדים שלהם? למה עומדים על זה שמומרים צריכים להיות יותר דתים מהיהודי הרגיל שחי כאן?

הציונים בנו את הארץ ליהודים והם לא היו דתיים --בכלל לא! הקבוצים פותחו ממטעמים סוזיאליסטים והחלוצים דחו את הדת. רוב הקבוצים היו מקומים חילונים. אנחנו צריכים לחזור לעקרונות החלוצים ולפתוח את הדלת לאנשים שרוצים להיות יהודים.

********** כתבתי את החיבור הזה לאולפן והמורה כתבה: "יעל, הרעיונות שלך מאוד מאוד יפים ומעניינים. נהניתי לקרוא את חיבורך"

links to this post

7 Comments:

At 8:44 אחה״צ, Blogger Savtadotty said...

I'm just reading John M.'s book. Chapter One is all about Jewish Identity being composed of at least one two things: ancestry + religion. The idea that Jewish is religion only is a modern, Christian world concept! I'll lend the book to you when I'm finished.

 
At 7:28 אחה״צ, Anonymous katherine said...

well done! i would comment in hebrew but me keyboard does not allow...

 
At 9:55 אחה״צ, Blogger RR said...

Wow, I am majorly impressed with your Hebrew! You speak-a (or should I say write-a) de language very well indeed!

 
At 11:08 אחה״צ, Blogger Yael K said...

Savtadotty --oh yum I wanna read :)

Kat --its ok my dear you can speak circles around me any day!

Ra'anana ramblings--thanks :) But write-a is the right-a word. I can barely tell someone "I went to the store yesterday" spoken-wise. This is not an exaggeration --Kat can tell you! It is excrutiatingly embarrassing!

 
At 4:10 אחה״צ, Blogger Shahab said...

hi im shahab from tehran iran if you like plz check out my weblog.
regards;
shahab

 
At 11:15 לפנה״צ, Blogger ifyouwillit said...

כמה נקודות טובות. היום, השאלה מי יהודי/ה לא כל כך פשוט. לפעמים אני חושב שאני ציוני או ישרשאלי לפני שאני יהודי - וזה שונה לגמרי.

 
At 12:28 אחה״צ, Blogger Liza said...

Hey, I've finally made it to your Hebrew blog. Kol hakavod! I don't think that I could have done this after such a short time in the country, so you should be really proud of yourself.

 

הוסף רשומת תגובה

Links to this post:

צור קישור

<< Home


View My Stats