יום רביעי, פברואר 22, 2006

לאחרונה אני חושבת על הבעיות של עלייה: למה יותר יהודים מגלות לא רוצים לגור כאן בישראל, למה אין ליהודים חילונים יותר קישור לארץ שלנו, למה הארגונים-נוערים ציונים לא יותר אפקטיבי? בעקר, אני חושבת על כיצד שאני יכולה לעשות משהו לקדם ולהעשיר את הציונות. יש לי כמה מסוגים

אני רוצה לפתוח אתר אינטרנט כדי לעודד ולהודיע יהודים חילונים בגלות על עלייה --לשכנע אותם שהם צריכים לעשות עלייה. אני מתלבטת באיזה דרך אני רוצה לסדר ולייסד אותו

לדעתי הארגונים ציונים צריכים להשתנות את המסר קצת. הרעיון רומנטי שנערים יבוא לארץ כדי "לבנות את המדינה" ולהיבנת על ידיה לא יותר מתהדים איתם. אבל נערים עוד נמשכים לסיבות אציליות נפשות. הם רוצים להרגיש שהם ישתנו את העולם, שהם עושים משהו גדול וחשוב --אבל בדרך כלל בלי אי נוחות או הצורך לוותר איכות נוחות, נחמדות, וחומריות. נראה לי שמה נדרש, מה יהיה אפקטיבי, יהיה תוכנית שתסביר אותם:

א) אתה תעשה שוני גדול בחיים של הרבה אנשים אם אתה תעשה עלייה כדי לעשות הגשמה --יותר על הזה למעטה*

ב) אתה והמומחיות שלך ממש רב-חיובות לנו אנחנו צריכים אנשים שהם פרוגרסיבי ומסכילי ואידאליסטי --אנשים כמוך!

ג) וואו! יש לנו כל הנוחות של חיים וגם מועדון לילות מקסימים! במלים אחרים אתה יכול כמעט להציל את העולם ולעשות אותו בלי כעב או צער לעצמך.

אנחנו רוצים את השילוב הנכון שמכילים אינטרס עצמי, "לעשות טוב," מרדנות, תחושות של דחיפות.

תוכניות כהביטט בישביל הומניטי מצליח מאוד בארצ"ב לכן למה לא כאן? יללה, תבוא ותבנה בתים בשביל הבדוי או העניים בישראל! או תבוא כדי לעשות חידוש עירות! גר בקיבוץ עירות ***

links to this post

0 Comments:

הוסף רשומת תגובה

Links to this post:

צור קישור

<< Home


View My Stats